top of page

REGULAMIN ZAMAWIANIA PRZEJAZDÓW I KORZYSTANIA Z APLIKACJI MOBILNEJ
DJEM
wersja obowiązująca od 20.04.2024 r.

Niniejszy Regulamin określa warunki zamawiania przejazdów taksówką, warunki dostępu i korzystania z Aplikacji „DJEM”, jak też świadczenia przez DJEM innych usług powiązanych z Aplikacją „DJEM” oraz określa zasady i warunki świadczenia na rzecz Użytkowników usług drogą elektroniczną zgodnie z art. 8 ust. 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).

I. Definicje

  1. Aplikacja - aplikacja mobilna pod nazwą „DJEM”, tj. oprogramowanie umożliwiające w szczególności zamawianie Usług przewozu Taksówką przez Użytkowników, jak również świadczenie usług Prowadzenia Konta i Przechowywania Danych;

  2. DJEM – DJEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Modlińska 41/--, 03-199 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000802424, posiadająca numer NIP: 5213875630 oraz REGON: 384293680;

  3. Kierowca - kierowca w rozumieniu art. 2 pkt 21 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602 z późn.zm.), posiadający licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2001 Nr 125 poz. 1371 z późn. zm.), wykonujący Usługi przewozu Taksówką na mocy odrębnej umowy o współpracę z DJEM;

  4. Klient – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zamawiająca Usługę przewozu Taksówką za pośrednictwem Aplikacji lub telefonicznie;

  5. Konto Użytkownika – indywidualny dla każdego Użytkownika panel, uruchomiony na jego rzecz przez DJEM, po dokonaniu przez Użytkownika rejestracji, pozwalający na korzystanie z Aplikacji przez Użytkownika;

  6. Newsletter – informacja w formie wiadomości e-mail wysyłana przez DJEM w sposób cykliczny za pośrednictwem poczty elektronicznej na e-mail, na który zarejestrowane jest Konto Użytkownika, zawierająca informacje handlowe DJEM, w szczególności dotyczące oferty DJEM w zakresie Usług przewozu Taksówką, Aplikacji, nowości, promocji, konkursów;

  7. Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych obowiązujące w DJEM;

  8. Prowadzenie Konta – usługa świadczona przez DJEM, polegająca na prowadzeniu i utrzymywaniu Konta Użytkownika;

  9. Przechowywanie Danych – usługa świadczona przez DJEM, polegająca na przechowywaniu na serwerach DJEM danych Użytkownika wprowadzonych do Aplikacji bezpośrednio przez niego lub rejestrowanych w związku ze świadczeniem Usług przewozu Taksówką; 

  10. Regulamin – niniejszy dokument;

  11. Strona Internetowa - https://www.DJEM.com.pl/;

  12. System Teleinformatyczny - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 Nr 171 poz. 1800 z poźn. zm.);

  13. Taksówka – taksówka w rozumieniu art. 2 pkt 43 ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602 z późn.zm.), kierowana przez Kierowcę;

  14. Umowa o świadczenie usług - umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (Prowadzenia Konta, Przechowywania Danych, zamawiania Usług przewozu Taksówką za pośrednictwem Aplikacji) zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Użytkownikiem a DJEM;

  15. Usługa przewozu Taksówką - usługa przewozu osób w ramach krajowego transportu drogowego w rozumieniu art. 4 pkt 1 ustawy z 6 września 2001 roku o transporcie drogowym wykonywana na rzecz Klienta przez Kierowcę, obejmująca przewóz Taksówką osób z miejsca odbioru do miejsca docelowego, z dowolnie określoną przez Klienta liczbą postojów, a także, na wyraźne życzenie, oczekiwanie na Klienta pod wskazanym adresem;

  16. Użytkownik – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawarła z DJEM Umowę o świadczenie usług.

 

DANE KONTAKTOWE DJEM

II. Podstawowe zasady korzystania z Aplikacji

  1. DJEM poprzez Aplikację świadczy na rzecz Użytkownika usługi Prowadzenia Konta, Przechowywania Danych oraz udostępnia Użytkownikowi możliwość zamawiania Usług przewozu Taksówką.

  2. Świadczenie przez DJEM usług wskazanych w pkt. 1 powyżej jest bezpłatne.

  3. Aplikacja jest dostępna do pobrania wyłącznie w sklepie Google Play (dla urządzeń mobilnych z systemem Android) oraz App Store (dla  urządzeń mobilnych z systemem iOS). Pobranie Aplikacji i jej zainstalowanie na urządzeniu mobilnym jest bezpłatne.

  4. W celu korzystania z Aplikacji i usług wskazanych w pkt. 1 konieczne jest dokonanie rejestracji przez Użytkownika poprzez podanie imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz numer telefonu, a także zaakceptowanie treści Regulaminu.

  5. Informacje (dane osobowe) wprowadzane przez Użytkownika do Aplikacji (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, forma płatności, zgody marketingowe), jak również dane gromadzone przez DJEM w toku korzystania przez Użytkownika z Aplikacji (dane dotyczące lokalizacji, historia przejazdów), są przechowywane na serwerze DJEM w ramach Konta Użytkownika. 

  6. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika do Aplikacji treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym, a także podejmowanie przez Użytkownika w zakresie korzystania z Aplikacji działań sprzecznych z Regulaminem, z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia w Aplikacji.

III. Warunki techniczne korzystania z Aplikacji i zagrożenia

  1. Dla korzystania z Aplikacji konieczne jest łączne spełnianie następujących wymogów technicznych:

  2. posiadanie urządzenia mobilnego umożliwiającego połączenie z siecią Internet, 

  3. aktywne połączenie urządzenia, o którym mowa powyżej, z siecią Internet,

  4. prawidłowo zainstalowany w urządzeniu, o którym mowa wyżej, system operacyjny iOS (wersja 11 lub nowsza) lub Android (w wersji nie mniejszej niż  Oreo 8.0 API level 26), 

  5. posiadanie aktywnego i prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej,

  6. pobranie i zainstalowanie Aplikacji na urządzeniu mobilnym,

  7. założenie Konta Użytkownika.

  8. Techniczne warunki korzystania z Aplikacji mają znaczenie dla prawidłowości jej funkcjonowania, sposobu jej wyświetlania, a także dla bezpieczeństwa przesyłanych danych.

  9. Aplikacja jest aplikacją mobilną i działa wyłącznie na urządzeniach mobilnych (przenośnych), takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety.

  10. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z Aplikacji to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na połączonych z siecią urządzeniach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Aplikacji.

  11. DJEM nie wprowadza do Systemu Teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik, dodatkowego oprogramowania lub danych, które nie są składnikiem usług świadczonych przez DJEM.

  12. DJEM informuje, że instalacja dostarczanych od czasu do czasu aktualizacji Aplikacji może być konieczna dla prawidłowego działania Aplikacji i zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. DJEM rekomenduje instalowanie takich aktualizacji niezwłocznie po ich udostępnieniu za pośrednictwem sklepów Google Play oraz App Store.

  13. Użytkownik powinien instalować uaktualnienia systemu operacyjnego zgodnie z zaleceniami producenta posiadanego urządzenia oraz producenta systemu operacyjnego. Brak aktualizacji systemu operacyjnego lub Aplikacji może prowadzić do obniżenia poziomu bezpieczeństwa korzystania z Aplikacji.

  14. Dostęp do Aplikacji może być zabezpieczony hasłem. Zamknięcie Aplikacji, zakończenie transmisji danych, utrata połączenia bądź wyłączenie urządzenia nie powodują automatycznego wylogowania z Aplikacji. 

  15. DJEM zaleca, aby w przypadku zakończenia korzystania przez Użytkownika z danego urządzenia, przed przekazaniem urządzenia osobie trzeciej, usunąć z niego Aplikację poprzez jej odinstalowanie.

IV. Dostępność Aplikacji i usług

  1. DJEM zapewni najwyższą możliwą dostępność Aplikacji oraz usług dostępnych za jej pośrednictwem oraz jak najszybciej wyeliminuje ewentualne przerwy w jej dostępności, jak również w dostępności możliwości zamawiania za pośrednictwem Aplikacji Usług przewozu Taksówką. 

  2. Użytkownik nie może żądać stałej, nieprzerwanej dostępności Aplikacji.
    DJEM zastrzega sobie prawo do przeprowadzania niezbędnych prac konserwacyjnych w Systemie Teleinformatycznym, które mogą powodować czasowe utrudnienia lub uniemożliwić Użytkownikowi korzystanie z Aplikacji. O konieczności przeprowadzenia prac konserwacyjnych DJEM, w miarę możliwości, uprzedzi Użytkownika za pośrednictwem Strony internetowej, Aplikacji lub w inny możliwy sposób (np. za pośrednictwem profili w mediach społecznościowych).

  3. W szczególnych przypadkach mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Systemu Teleinformatycznego, DJEM ma prawo czasowo zaprzestać lub ograniczyć dostępność Aplikacji oraz świadczenie za jej pośrednictwem usług, bez uprzedzenia i przeprowadzić prace konserwacyjne mające na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności Systemu Teleinformatycznego.

  4. DJEM zastrzega sobie prawo do wykonywania aktualizacji Aplikacji, modyfikacji jej funkcjonalności lub zaprzestania oferowania części usług. 

V. Rejestracja Konta Użytkownika

  1. Rejestracja Konta Użytkownika jest bezpłatna i dobrowolna, ale niezbędna do korzystania z Aplikacji, usług Prowadzenia Konta, Przechowywania Danych i zamawiania Usług przewozu Taksówką za pośrednictwem Aplikacji.

  2. Rejestracja Konta Użytkownika odbywa się poprzez adres email.

  3. Procedura rejestracji Konta Użytkownika przez email następuje poprzez wypełnienie formularza udostępnionego w Aplikacji, w tym podania imienia, nazwiska, adresu mailowego Użytkownika, jego numeru telefonu oraz hasła. W toku rejestracji wymagane jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez kliknięcie w checkbox widoczny w trakcie rejestracji.

  4. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego i dokonaniu zgłoszenia przez potencjalnego Użytkownika w trybie opisanym w pkt. 3, DJEM tworzy Konto Użytkownika. Następnie DJEM przesyła do Użytkownika na numer telefonu podany w formularzu rejestracji kod SMS w celu aktywacji Konta Użytkownika. Z momentem aktywacji Konta Użytkownika rejestracja zostaje zakończona.

  5. Dodatkowo w celu korzystania z Aplikacji niezbędne jest udzielenie przez Użytkownika zezwolenia na dostęp Aplikacji do informacji o lokalizacji urządzenia mobilnego Użytkownika.

VI. Usługi Prowadzenia Konta i Przechowywania Danych

  1. Usługi Prowadzenia Konta i Przechowywania Danych są usługami powiązanymi, realizowanymi łącznie.

  2. Usługi wskazane w ust. 1 świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem postanowień pkt. IV.

  3. Umowa o świadczenie usług wskazanych w pkt. 1 powyżej zawarta jest pomiędzy DJEM a Użytkownikiem z momentem rejestracji Konta Użytkownika.

  4. Usługi Prowadzenia Konta oraz Przechowywania Danych dostępne są po dokonaniu rejestracji Konta Użytkownika na zasadach opisanych w Regulaminie. Usługa Prowadzenia Konta polega na udostępnieniu Użytkownikowi dedykowanego panelu w ramach Aplikacji, umożliwiającego Użytkownikowi modyfikacje danych, które podał podczas rejestracji, jak też dostęp do jego danych wprowadzonych do Aplikacji, a przechowywanych przez DJEM. Usługa Przechowywania Danych polega na przechowywaniu danych wprowadzonych do Aplikacji przez Użytkownika lub gromadzonych przez DJEM, na serwerze DJEM.

  5. Korzystanie z usług wskazanych w pkt.1 jest dobrowolne, lecz niezbędne dla korzystania z Aplikacji.

  6. Użytkownik może zgłosić DJEM żądanie usunięcia Konta Użytkownika i zaprzestania świadczenia na jego rzecz usług Prowadzenia Konta i Przechowywania Danych (tj. dokonać wypowiedzenia umów) w każdym czasie. W takim przypadku Konto Użytkownika i wszystkie dane wprowadzone przez niego do Aplikacji zostaną usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania, za wyjątkiem danych, które DJEM ma obowiązek przechowywać zgodnie z ustawą o transporcie drogowym lub innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa przez czas w nich wskazany. 

  7. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż usunięcie Konta Użytkownika skutkować będzie brakiem możliwości kontynuacji korzystania z Aplikacji oraz – przy ponownej chęci korzystania z Aplikacji -  koniecznością ponownego założenia Konta Użytkownika.

  8. Usługodawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Użytkownika w przypadku działania przez Użytkownika na szkodę DJEM lub innych Użytkowników, naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Użytkownika jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Użytkownika zabezpieczeń Systemu Teleinformatycznego DJEM lub innymi działaniami hackerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Użytkownika z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Użytkownika. Usługodawca zawiadamia Użytkownika o zablokowaniu dostępu do Konta Użytkownika drogą elektroniczną na adres mailowy, na który zostało zarejestrowane Konto Użytkownika.

VII. Newsletter

  1. DJEM świadczy na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną nieodpłatną usługę Newsletter polegającą na przesyłaniu Użytkownikom, na adres mailowy, na który zostało zarejestrowane Konto Użytkownika, wiadomości mailowych zawierających informacje handlowe DJEM, tj. informacje dotyczące Aplikacji i innych działań DJEM, w szczególności oferowanych Usług przewozu Taksówką, konkursów, promocji, nowości w Aplikacji.

  2. W celu skorzystania z usługi Newsletter, Użytkownik wyraża zgodę na jego otrzymywanie przy rejestracji Konta Użytkownika bądź zapisuje się do Newslettera poprzez kliknięcie ikony dostępnej w Aplikacji z zakładce Profil. 

  3. Zapisanie się do Newslettera jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przesyłanie Użytkownikowi przez DJEM na adres mailowy, na który zostało zarejestrowane Konto Użytkownika, informacji handlowej, jak również z wyrażeniem zgody na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego – w zakresie objętym Newsletterem.

  4. Użytkownik otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej, na który zostało zarejestrowane Konto Użytkownika, potwierdzenie zapisania się do Newslettera. W celu potwierdzenia zapisania się do Newslettera, Użytkownik musi kliknąć link aktywacyjny znajdujący się w przesłanej do niego wiadomości mailowej. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.

  5. Każdy Newsletter zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść wiadomości oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.

  6. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem odznaczenia odpowiedniego pola w Aplikacji w zakładce Profil i zapisania swojego wyboru.

  7. Odinstalowanie Aplikacji przez Użytkownika lub usunięcie Konta Użytkownika nie oznacza automatycznego wypisania się z Newslettera i wymagane jest podjęcie w tym celu czynności wskazanych w pkt. 6. 

VIII. Usługi przewozu Taksówką

  1. Klient zamawia Usługę przewozu Taksówkę za pośrednictwem:

  2. Aplikacji, wypełniając w formularzu dostępnym w Aplikacji informację o miejscu docelowym przejazdu oraz klikając w przycisk „Zamawiam”, co stanowi wyrażenie woli zawarcia Umowy przewozu Taksówką;

  3. składając zamówienie Usługi przewozu Taksówką drogą telefoniczną na numer podany na Stronie internetowej, podając swoje miejsce odbioru przez Kierowcę i miejsce docelowe przejazdu.

  4. W przypadku zamówienia Usługi przewozu Taksówką poprzez Aplikację, informacje, w tym dane Klienta, wyświetlane są po stronie zalogowanego Kierowcy w Aplikacji, który potwierdza wolę wykonania usługi poprzez wciśnięcie przycisku „Przyjmij zlecenie”. Klient otrzymuje komunikat zwrotny od razu po zaakceptowaniu zlecenia przez Kierowcę wraz z informacjami dotyczącymi aktualnej pozycji Kierowcy i danymi pozwalającymi na jego identyfikację (imię i nazwisko, Taksówka, jaką porusza się Kierowca, w tym jej numer rejestracyjny i numer boczny). Kierowca, który przyjął zamówioną Usługę przewozu Taksówką  jest zobowiązany stawić się w lokalizacji wskazanej przez Klienta. Umowa przewozu Taksówką zostaje zawarta poprzez złożenie oświadczeń woli Klienta po wciśnięciu przycisku „Zamawiam”, którym potwierdza zamówienie usługi, akceptując jednocześnie wszystkie warunki przewozu, a następnie przez Kierowcę po wciśnięciu przycisku „Przyjmij zlecenie”, którym potwierdza przyjęcie informacji od Klienta i podejmuje się wykonania Usługi przewozu Taksówką.

  5. Klient akceptuje fakt, że usługi pośrednictwa w zamawianiu Usługi przewozu Taksówką wykonywane są przez DJEM bezpośrednio po przesłaniu zgłoszenia przez Klienta za pośrednictwem Aplikacji lub telefonicznie. Po wykonaniu usługi przez DJEM, tj. po zaakceptowaniu zgłoszenia przez zlecenia przez Kierowcę, Klient traci prawo do odstąpienia od umowy pośrednictwa, jako wykonanej.

IX. Opłaty

  1. Korzystanie z Aplikacji jest bezpłatne. Niezależnie od wskazanej w poprzednim zdaniu zasady nieodpłatności korzystania z Aplikacji, Użytkownik ponosi koszty związane z korzystaniem z sieci Internet, z której korzysta. Koszty połączenia z siecią Internet odpowiadają stawkom operatora sieci Użytkownika.

  2. W przypadku zamówienia Usługi przewozu Taksówką, koszt realizacji tej Usługi ustalany jest od razu przy zamówieniu Usługi przewozu Taksówką lub jest ustalany na bieżąco w trakcie trwania przewozu, tj. koszt ten jest wyliczany za pomocą taksometru zainstalowanego w pojeździe Kierowcy wykonującego Usługę przewozu Taksówką. Stawki taryfowe stosowane przy obliczaniu kosztów Usługi przewozu Taksówką są udostępnione na Stronie internetowej oraz bezpośrednio w Taksówce.

  3. Taksometry, o ile są zainstalowane w Taksówkach, posiadają stosowne homologacje, dopuszczenia oraz legalizacje. Gwarantuje to poprawność ich działania.

  4. Wszystkie pojazdy, przy pomocy których są wykonywane Usługi przewozu Taksówką, wyposażone są w identyczne ustawienia taryfowe, co gwarantuje niezmienność cen za wykonane Usługi przewozu Taksówką, niezależnie od Kierowcy, który wykonuje usługę.

  5. Klient, zamawiając za pośrednictwem Aplikacji Usługę przewozu Taksówką i określając jednocześnie punkt docelowy przejazdu, ma możliwość wybrania opcji „Cena ustalona”, czyli zamówienia Usługi przewozu Taksówką ze z góry ustaloną ceną.

  6. W przypadku wybrania opcji „Cena ustalona” cena za przejazd na tej samej trasie może różnić się w zależności od pory dnia, dnia tygodnia oraz warunków pogodowych, wobec czego zmienność ceny gwarantowanej podczas różnych przejazdów nie jest podstawą do składania reklamacji. Klient przed każdym przejazdem akceptuje zaproponowaną w danym momencie cenę za przejazd. Pozostaje ona niezmienna w ramach realizowanego aktualnie przejazdu. 

  7. Usługa przewozu Taksówką realizowana w ramach opcji „Cena ustalona”
    odbywa się na trasie z punktami startu i końca przejazdu, bez określania punktów postojowych. 

  8. Trasa przejazdu w ramach Usługi przewozu Taksówką z opcją „Cena ustalona” nie może zostać zmodyfikowana, chyba że Klient zaakceptuje fakt zmiany ceny za przejazd ze zmienioną trasą i konieczność uiszczenia ceny za Usługę przewozu Taksówką rozliczoną na podstawie wskazania taksometru. 

X. Płatności

  1. Za wykonaną Usługę przewozu Taksówką możliwe jest dokonanie płatności gotówkowej lub bezgotówkowej.

  2. W przypadku wybrania przez Klienta opcji rozliczenia gotówkowego, opłata uiszczana jest przez Klienta bezpośrednio Kierowcy na podstawie wystawionego przez Kierowcę paragonu. 

  3. W przypadku korzystania z Aplikacji Klient ma możliwość podłączenia karty płatniczej do swojego Konta Użytkownika. Dokonując czynności wskazanej w zdaniu poprzednim, Klient wyraża zgodę, aby DJEM obciążyła kartę debetową lub konto bankowe Klienta kwotą za Usługę przewozu Taksówką wskazaną w Aplikacji i zaakceptowaną przez Klienta poprzez zamówienie Usługi przewozu Taksówką. W tym przypadku środki zostaną pobrane z konta Klienta automatycznie, bez konieczności dodatkowego potwierdzania transakcji.

  4. Klient dokonujący płatności za Usługę przewozu Taksówką za pośrednictwem karty płatniczej, zobowiązany jest dysponować odpowiednimi środkami na koncie pozwalającymi na realizację transakcji płatniczej. 

  5. W przypadku nieposiadania odpowiednich środków na rachunku bankowym przez Klienta, DJEM zastrzega sobie prawo dochodzenia zapłaty innymi drogami, jak: przelew bankowy, BLIK, gotówka.

  6. W przypadku podejrzenia nieuprawnionego użycia karty płatniczej przez Klienta w Aplikacji, DJEM zastrzega sobie możliwość wyłączenia możliwości użytkowania danej karty podłączonej w Aplikacji. 

  7. Kierowca może posiadać w Taksówce fizyczną lub wirtualną kasę fiskalną. Kasa wirtualna, mająca postać oprogramowania, zamiast drukowania paragonów fiskalnych potwierdzających wykonanie Usługi przewozu Taksówką może wysłać Klientowi e-Paragon. Klient, instalując Aplikację i zamawiając za jej pośrednictwem Usługę przewozu Taksówką, wyraża zgodę na otrzymywanie paragonu w wersji elektronicznej SMS-em lub mailowo.

  8. Klient może poprosić o wystawienie faktury VAT za wykonaną Usługę przewozu Taksówką. W przypadku przejazdów, których koszt nie przekracza kwoty ustalonej aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, Kierowca wystawia uproszczoną fakturę w postaci paragonu z numerem NIP. Faktury opiewające na kwoty wyższe niż wskazane w zdaniu poprzednim są wystawiane przez DJEM po zgłoszeniu takiej prośby telefonicznie lub mailowo do biura DJEM.

XI. Rezygnacja z Usługi przewozu Taksówką

  1. Jeżeli Klient zrezygnuje z Usługi przewozu Taksówką zamówionej za pośrednictwem Aplikacji, po tym, gdy Kierowca potwierdzi przyjęcie zlecenia, Klient może zostać obciążony opłatą za anulowanie zlecenia wykonania Usługi przewozu Taksówką w wysokości wskazanej w aktualnym cenniku.

  2. W przypadku naliczenia opłaty, o której mowa w pkt. 1 powyżej, zostanie ona niezwłoczne naliczona i obciążona nią zostanie domyślna karta płatnicza podłączona do Konta Użytkownika. Jeżeli Klient nie posiada takowej, opłata powinna zostać uiszczona podczas kolejnego przejazdu bezpośrednio u kolejnego Kierowcy realizującego kolejne zlecenie. 

  3. Po trzykrotnej rezygnacji przez Klienta z zamówionych Usług przewozu Taksówką w sposób o którym mowa w pkt. 1 powyżej, DJEM będzie upoważniona do częściowego lub całkowitego, tymczasowego ograniczenia funkcjonalności Aplikacji i uniemożliwienia Klientowi zamawiania Usług przewozu Taksówką lub całkowitej blokady Konta Użytkownika i trwałego uniemożliwienia zamawiania za pośrednictwem Aplikacji Usług przewozu Taksówką.

XII. Odstąpienie od Umowy o świadczenie usług

  1. Użytkownik ma prawo do odstąpienia od zawartej na odległość Umowy o świadczenie usług, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od dnia zawarcia tej umowy. 

  2. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy o świadczenie usług, Użytkownik składa DJEM oświadczenie w tym przedmiocie pisemnie na adres: ul. Okopowa 70/106, 91-849 Łódź lub mailowo na adres: biuro@DJEMtaxi.pl

  3. Składając oświadczenie Użytkownik może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu; skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.

  4. Do zachowania terminu wskazanego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem. W razie złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną Użytkownik otrzyma niezwłocznie potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

XIII. Reklamacje

  1. DJEM dokłada wszelkich starań by Aplikacja działała bez zakłóceń i by Użytkownik mógł w pełni korzystać z wszelkich jej funkcjonalności, w tym zamawiać Usługi przewozu Taksówką. DJEM jest zobowiązana do świadczenia usług zgodnie z zawartymi umowami, a co za tym idzie w szczególności ponosi odpowiedzialność za należyte wykonywanie usług świadczonych na rzecz Użytkownika, o których mowa w niniejszym Regulaminie.

  2. Klient może wystąpić do DJEM z reklamacją dotyczącą pobranej od niego opłaty z karty płatniczej lub w formie gotówki przez Kierowcę, jeśli według Klienta pobrana została ona bezzasadnie, przedstawiając paragon oraz opisując podstawy reklamacji. 

  3. Użytkownik może wnieść reklamację:

  4. na piśmie na adres: ul. Modlińska 41 03-199 Warszawa

  5. mailowo na adres: biuro@djem.com.pl

  6. Reklamacja powinna zawierać: dane kontaktowe Użytkownika (imię, nazwisko, adres korespondencyjny lub mailowy), adres mailowy, na który zarejestrowane zostało Konto Użytkownika, określenie przyczyny złożenia reklamacji, informacje dotyczące przejazdu, którego dotyczy reklamacja, ewentualnie potwierdzenie uiszczenia kwestionowanej opłaty oraz wskazanie czego Użytkownik domaga się w związku ze złożeniem reklamacji.

  7. DJEM niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni, rozpatruje reklamację i udziela Użytkownikowi odpowiedzi, chyba że z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa wynika krótszy termin udzielenia odpowiedzi na reklamację.

  8. Jeżeli DJEM nie uzna reklamacji Użytkownika, a ten się nie zgadza z taką decyzją, Użytkownik może zwrócić się do podmiotu uprawnionego do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, którym dla DJEM jest: Inspekcja Handlowa, Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi, ul. Gdańska 38, 90-730 Łódź.

  9. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Użytkownik może złożyć skargę, w celu rozwiązania ewentualnego sporu z DJEM, za pośrednictwem platformy internetowej ODR. Platforma ODR dostępna jest pod adresem:

  10. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show and lng=PL

  11. Reklamacje zgłaszane mogą być również w trybie obowiązującym w sklepie Google Play oraz App Store.

XIV. Odpowiedzialność

  1. DJEM  wskazuje, że usługi świadczone przez nią na rzecz Klientów dotyczące Usług przewozu Taksówką stanowią pośrednictwo przy przewozie osób polegające na umożliwieniu zawarcia Umowy przewozu Taksówką między Klientem a Kierowcą. W związku z tym DJEM  odpowiada wobec Klienta za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie usługi pośrednictwa, nie ponosi zaś odpowiedzialności za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie Usługi przewozu Taksówką  przez Kierowcę (w szczególności, gdy Kierowca odmówił zawarcia umowy o wykonanie Usługi przewozu Taksówką lub odmówił jej wykonania ze względu na ograniczenia terytorialne w zakresie licencji, na podstawie której prowadzi działalność w zakresie krajowego transportu drogowego).

  2. DJEM nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość i kompletność danych podanych przez Użytkownika w procesie rejestracji. Użytkownik zobowiązuje się do podania prawdziwych, kompletnych i dokładnych danych osobowych. Ponadto Użytkownik zobowiązuje się do aktualizowania tych danych.

  3. W przypadku Użytkowników / Klientów niebędących konsumentami, odpowiedzialność DJEM jest ograniczona wyłącznie do straty wyrządzonej z winy umyślnej. W takim przypadku DJEM nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści.

  4. DJEM nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia Klienta na lotnisko lub dworzec kolejowy/autobusowy i niemożność skorzystania z zakupionych wcześniej biletów lotniczych, kolejowych lub autobusowych. Rezerwując przejazd na lotnisko, dworzec kolejowy lub autobusowy Klient musi wziąć pod uwagę losowe zdarzenia, które mogą mieć miejsce i opóźnią dotarcie do adresu docelowego. DJEM zaleca rezerwowanie takich przejazdów z odpowiednim wyprzedzeniem. 

  5. Ograniczenia odpowiedzialności DJEM nie mają zastosowania do odpowiedzialności przewidzianej bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności do odpowiedzialności za szkodę na osobie, a także pozostają bez uszczerbku dla odpowiedzialności wobec konsumentów.

  6. Jeżeli korzystanie z Aplikacji lub przesyłanie za jej pośrednictwem danych uszkodzi sprzęt lub oprogramowanie Użytkownika lub doprowadzi do utraty danych przez Użytkownika, DJEM ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku, gdy powyższa szkoda wynikała z okoliczności, za które DJEM ponosi winę.

  7. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za zabezpieczenie swojego hasła do Konta Użytkownika i nie może go przekazywać osobom trzecim, ani umożliwiać osobom trzecim dostępu do Aplikacji. Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania DJEM o każdym przypadku skorzystania z jego Konta Użytkownika przez osobę trzecią bez upoważnienia. W szczególności Użytkownik zobowiązany jest poinformować DJEM o utracie, kradzieży lub nieupoważnionym użyciu jego hasła lub urządzenia mobilnego, na którym Użytkownik korzysta z Aplikacji, oraz o każdym innym nieautoryzowanym użyciu jego Konta Użytkownika lub hasła.

XV. Dane osobowe

Zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez DJEM zostały uregulowane w Polityce Prywatności.

XVI. Prawa autorskie

Aplikacja oraz treści i materiały udostępniane w jej ramach, a w szczególności teksty, obrazy, grafiki, treści, układ i kompozycja tych elementów (tzw. layout), podlegają ochronie jako utwory w rozumieniu polskiej ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 Nr 24 poz. 83) i nie mogą być rozpowszechniane, modyfikowane czy kopiowane w całości ani w części, bez uprzedniej pisemnej zgody DJEM (poza wykorzystaniem w ramach dozwolonego użytku lub inny sposób zgodny z przepisami prawa). 

XVII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin udostępniony jest nieodpłatnie w Aplikacji oraz na Stronie Internetowej w sposób, który umożliwia jego wyświetlenie, pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.

  2. Prawem właściwym dla Umowy o świadczenie usług oraz Usług przewozu Taksówką jest prawo polskie, z tym zastrzeżeniem, iż wybór prawa polskiego działa bez uszczerbku dla ochrony, jaką zapewniają konsumentom bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.

  3. DJEM jest uprawniona do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności takich jak:

  1. zmiana stanu prawnego wymagająca wprowadzenia zmian w Regulaminie,

  2. zmiany w funkcjonowaniu Aplikacji i zamawianiu Usług przewozu Taksówką,

  3. sprostowanie w Regulaminie błędów i omyłek. 

  1. O zmianie Regulaminu Użytkownik zostanie poinformowany mailowo. Nowa wersja Regulaminu udostępniona będzie w Aplikacji oraz na Stronie Internetowej. 

  2. Jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na zmiany Regulaminu, uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy  o świadczenie usług.

Załącznik nr 1

FORMULARZ OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

DJEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 

ul. Modlińska 41 03-199 Warszawa

adres email: biuro@djem.com.pl

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy

 

Niniejszym informuję, iż odstępuję od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, tj. usług Prowadzenia Konta, Przechowywania Danych, zamawiania Usług przewozu Taksówką za pośrednictwem Aplikacji „DJEM”

adres mailowy, na który zarejestrowane jest Konto Użytkownika: _________________________

[Imię i nazwisko/adres] 

………………………………………………………..

………………………………………………………..

………………………………………………………...


 

……………………………………………………

[Data] [Podpis]

bottom of page