top of page

Polityka prywatności 
DJEM

wersja obowiązująca od 20.04.2024 r.

I. INFORMACJE WSTĘPNE

W DJEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie („DJEM Serwis” lub „Spółka”) poważnie traktujemy Państwa prywatność i zależy nam, aby Państwa dane osobowe, które Spółka przetwarza w związku z:

·       świadczeniem na Państwa rzecz usług pośrednictwa w zakresie przewozu taksówką, 

·       korzystaniem przez Państwa z aplikacji mobilnej pod nazwą DJEM taksometr („Aplikacja”),

·       subskrybowaniem newslettera,

·       kontaktowaniem się z DJEM drogą mailową, telefoniczną, pisemną, w tym w związku z realizacją Państwa praw związanych z przetwarzaniem przez Spółkę Państwa danych osobowych, 

·       odwiedzaniem przez Państwa strony internetowej Spółki dostępnej pod adresem: https://www.djem.com.pl („Strona internetowa”) oraz profili Spółki w mediach społecznościowych,

były należycie chronione. 

 

Niniejszy dokument („Polityka prywatności”) został opracowany, aby poinformować Państwa, w jakim zakresie DJEM przetwarza Państwa dane osobowe, na czym ono polega, kiedy Państwa dane mogą być udostępniane podmiotom zewnętrznym, jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w jaki sposób DJEM przechowuje Państwa dane osobowe, a także w jakim zakresie DJEM korzysta z plików cookie i innych podobnych technologii na Stronie internetowej oraz w Aplikacji.

 

Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ("RODO").

II.     ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych, a więc podmiotem, który określa cele i sposoby wykorzystania (przetwarzania) zebranych danych osobowych jest DJEM Serwis spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, ul. Cybernetyki 10/4042, 2-677  Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001060575, posiadająca numer NIP: 5214037552 oraz REGON: 526476853.

III.   KONTAKT Z ADMINISTRATOREM I INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH

W razie potrzeby, odpowiemy na wszelkie Państwa pytania związane z Polityką prywatności i przetwarzaniem Państwa danych osobowych.

Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: biuro@DJEMtaxi.pl lub adres korespondencyjny:

ul. Cybernetyki 1/4042, 02-677 Warszawa

 

Ponadto, DJEM Serwis wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się mailowo na adres: rodo@djem.com.pl we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a w szczególności w celu skorzystania z przysługujących Państwu praw wyszczególnionych w Polityce prywatności. 

IV.   PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych mają Państwo prawo żądać od DJEM: 

a)     dostępu do swoich danych osobowych; 

b)     uzyskania kopii danych; 

c)     sprostowania danych w przypadku, w którym dane są nieprawdziwe lub niekompletne; 

d)     usunięcia danych w przypadku, w którym: dane nie są już niezbędne dla celów, dla których zostały zebrane przez Spółkę; dane są przetwarzane niezgodnie z prawem; zgłoszą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych; dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa; 

e)     ograniczenia przetwarzania danych w przypadku, w którym: kwestionowana jest prawidłowość danych – na okres pozwalający DJEM sprawdzić prawidłowość Państwa danych; dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będą Państwo chcieli, aby dane zostały usunięte; Państwa dane nie są już potrzebne Spółce, ale mogą być Państwu potrzebne do dochodzenia lub obrony roszczeń; w przypadku, w którym wniosą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione interesy Administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu; 

f)      przeniesienia danych do innego administratora w przypadku, gdy dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą,

g)     wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w zakresie, w jakim przetwarzanie to odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, a sprzeciw jest uzasadniony Państwa szczególną sytuacją, 

h)     wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, ze skutkiem na przyszłość, tj. wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

 

Ponadto, w razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę narusza RODO, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez DJEM.

V.     CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

1. Przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją usług przewozu taksówką

 

Zgodnie z Regulaminem zamawiania przejazdów i korzystania z aplikacji mobilnej „DJEM” („Regulamin”) mogą Państwo zamawiać w DJEM przejazdy taksówką drogą telefoniczną lub za pośrednictwem Aplikacji.

 

W przypadku zamawiania przez Państwa usług przewozu taksówką za pośrednictwem Aplikacji, DJEM przetwarza Państwa dane dostępne w ramach konta użytkownika w Aplikacji. 

 

Państwa dane osobowe są przetwarzane przez DJEM w celu:

a)     zawarcia i realizacji umowy pośrednictwa przy przewozie osób, polegającej na umożliwieniu zawarcia umowy przewozu taksówką między klientem a kierowcą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia lub realizacji umowy, której są Państwo stroną,

b)     realizacji obowiązków prawnych ciążących na DJEM, w zakresie podatków i rachunkowości, jak również obowiązków wynikających z przepisów o transporcie drogowym, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami określającymi obowiązki DJEM, w szczególności przepisami podatkowymi, ustawą o rachunkowości oraz ustawą o transporcie drogowym,

c)     ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, w tym rozpatrywania reklamacji, co stanowi  prawnie uzasadniony interes DJEM zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

 

Podanie danych niezbędnych do realizacji obowiązków prawnych ciążących na DJEM jest obowiązkowe i wynika z właściwych przepisów prawa. Podanie danych osobowych w pozostałym zakresie jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji wskazanych wyżej celów.

 

Dane osobowe są przetwarzane przez czas realizacji umowy, a następnie są przechowywane do upływu okresów wymaganych przepisami prawa lub do upływu okresu przedawnienia roszczeń.

 

2. Przetwarzanie danych osobowych w związku z korzystaniem z Aplikacji 

Rejestrując konto na potrzeby korzystania z Aplikacji, podają Państwo imię, nazwisko, adres email oraz numeru telefonu. Podanie tych danych jest konieczne do rejestracji konta użytkownika i rozpoczęcia korzystania z Aplikacji. Ponadto, po zarejestrowaniu konta użytkownika w Aplikacji, niezbędne jest zezwolenie na dostęp Aplikacji do informacji o lokalizacji Państwa urządzenia mobilnego. Do logowania do Aplikacji potrzebny jest adres e-mail i hasło.

 

Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

a)     realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną, opisanych w Regulaminie, tj. prowadzenia konta, przechowywania danych i umożliwienia zamawiania usług przewozu taksówką, a więc przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO,

b)     ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, w tym rozpatrywania reklamacji, co stanowi prawnie uzasadniony interes Spółki zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

 

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Aplikacji. 

 

Dane osobowe są przechowywane przez czas obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawartej pomiędzy Państwem a DJEM, a następnie mogą być przechowywane do upływu okresu przedawnienia roszczeń.

 

3. Przetwarzanie danych w związku z wysyłką Newslettera

 

W przypadku wyrażenia przez Państwa woli otrzymywania Newslettera od Spółki, Państwa dane osobowe w postaci imienia i adresu email są przetwarzane w celu realizacji usługi wysyłki Newslettera, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

 

Podanie danych w powyższym celu jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji usługi Newslettera.

 

Dane osobowe są przechowywane przez czas realizacji ww. usługi. 

 

4. Przetwarzanie danych osób kontaktujących się z Administratorem (droga pisemna, mailowa, telefoniczna)

 

Gdy kontaktują się Państwo z Administratorem pisemnie, mailowo lub telefonicznie, Administrator otrzymuje Państwa dane osobowe bezpośrednio od Państwa i są one przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

a)     w celu udzielenia odpowiedzi na Państwa zapytania, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;

b)     w celu podejmowania działań przed zawarciem umowy, na Państwa żądanie, np. przesyłanie ofert na Państwa prośbę, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

c)     w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne dla realizacji powyższych celów, w szczególności udzielenia odpowiedzi na Państwa zapytanie.

 

Państwa dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji powyższych celów lub do czasu wniesienia przez Państwa skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, ewentualnie do czasu przedawnienia roszczeń. 

 

5. Przetwarzanie danych w związku z przesyłaniem wniosków dotyczących realizacji praw wynikających z RODO

 

W związku z przetwarzaniem przez Administratora Państwa danych osobowych, przysługują Państwu określone prawa (są one wymienione w pkt. IV Polityki prywatności). Mogą Państwo kierować do Administratora korespondencję w sprawie realizacji tych praw. W rezultacie Administrator przetwarza Państwa dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, oraz inne dane podane w korespondencji prowadzonej z Państwem lub inną osobą, która w Państwa imieniu przesyła Administratorowi wniosek o realizację Państwa praw na podstawie RODO. W przypadku, gdy wniosek nie jest przesyłany bezpośrednio przez Państwa, lecz przez pełnomocnika lub przedstawiciela ustawowego, Administrator przetwarza dodatkowo dane dotyczące tego pełnomocnika lub przedstawiciela, tj. ich dane identyfikacyjne, dane kontaktowe oraz dane dotyczące rodzaju umocowania.

 

Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

a)     na potrzeby prowadzenia kontaktu i korespondencji w sprawie przesłanego wniosku dotyczącego realizacji praw wynikających z RODO, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, gdyż przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na mocy art. 12 ust. 1-3 RODO;

b)     w celu archiwizacji korespondencji prowadzonej w sprawie obsługi przesłanego wniosku dotyczącego realizacji praw na podstawie RODO, do celów dowodowych i wykazania, że Administrator w terminie ustosunkował się do przesłanego wniosku, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji zgłoszonego żądania.

 

Dane osobowe są przetwarzane przez okres prowadzenia korespondencji, a następnie będą archiwizowane w celach dowodowych do upływu okresu przedawnienia roszczeń.

 

6. Przetwarzanie danych w związku z prowadzeniem przez Administratora profili w mediach społecznościowych

Administrator prowadzi profile w następujących mediach społecznościowych:

Facebook - ……

Instagram – ……..

W związku z prowadzeniem powyższych profili Administrator pozyskuje Państwa dane osobowe w związku z dokonaniem przez Państwa subskrypcji fanpage’y Administratora w mediach społecznościowych (kliknięcie ikony „Lubię to”, „Obserwuj” itp.), opublikowaniem przez Państwa komentarza pod którymkolwiek z postów zamieszczonych na fanpage’u, a także w związku z przesłaniem Administratorowi wiadomości za pośrednictwem portalu społecznościowego. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w szczególności w poniższym zakresie:

a)     identyfikator użytkownika (może zawierać imię i nazwisko);

b)     dane identyfikacyjne i inne informacje w zakresie opublikowanym przez Państwa na własnym profilu na danym portalu społecznościowym;

c)     zdjęcie profilowe (dzięki niemu w niektórych przypadkach Administrator może poznać Państwa wizerunek);

d)     inne zdjęcia (które również mogą przedstawiać wizerunek) zamieszczone przez Państwa dobrowolnie pod postami Administratora;

e)     treść komentarzy oraz treść rozmowy prowadzonej z Państwem za pośrednictwem danego portalu społecznościowego;

f)      dane statystyczne dotyczące odwiedzin profili Administratora w mediach społecznościowych.

W związku z powyższym Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

a)     w celu prowadzenia profilu w mediach społecznościowych, na warunkach oraz na zasadach określonych przez operatorów tych portali społecznościowych i informowania za jego pomocą o aktywności, usługach, promowaniu różnych wydarzeń, które organizuje Administrator, a także w celu budowania i utrzymania społeczności oraz w celu komunikacji za pośrednictwem dostępnych funkcjonalności serwisów społecznościowych (komentarze, chat, wiadomości, w tym zapisy na wydarzenia), co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;

b)     w celu prowadzenia analiz funkcjonowania, popularności, sposobu korzystania z profili w mediach społecznościowych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. 

 

W przypadku korzystania z funkcji statystyk na portalu Facebook, Administrator i Meta Platforms Ireland Limited (dawniej Facebook Ireland Limited) pełnią funkcję współadministratorów danych przetwarzanych na potrzeby statystyk. Uzgodnienia między współadministratorami, określające zakresy odpowiedzialności za przetwarzanie danych osobowych, znajdują się tutaj: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.  

Według nich, Meta Platforms Ireland Limited przejęło podstawową odpowiedzialność zgodnie z RODO za przetwarzanie danych na potrzeby statystyk oraz za wypełnienie wszystkich stosownych zobowiązań w ramach RODO.

Szczegółowe informacje na temat śledzenia Państwa aktywności i przetwarzania danych osobowych przez operatorów portali społecznościowych można znaleźć w ich politykach prywatności. Co do statystyk, które Administrator otrzymuje od operatorów, Administrator ma na nie ograniczony wpływ i może uniemożliwić ich przekazywanie tylko w ograniczonym zakresie. Jeśli są Państwo zalogowanym / zarejestrowanym użytkownikiem danego portalu społecznościowego, proszę zweryfikować swoje ustawienia prywatności, aby odpowiadały Państwa preferencjom.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Informacje, które znajdują się w wiadomościach prywatnych przesyłanych Administratorowi za pośrednictwem portali społecznościowych, będą przechowywane przez okres prowadzenia korespondencji lub do czasu wniesienia przez Państwa skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, ewentualnie do czasu przedawnienia roszczeń. 

W przypadku informacji posiadanych przez Administratora w ramach udostępnionych przez Państwa komentarzy, będą one dostępne na profilu Administratora do czasu usunięcia ich przez Państwa.

Dane osobowe gromadzone przez dany portal społecznościowy tj. historia wpisów, historia aktywności, podlegają przechowywaniu na zasadach określonych regulaminem danego portalu społecznościowego.

Dane statystyczne dotyczące osób odwiedzających profile Administratora w mediach społecznościowych, będą przetwarzane przez czas dostępności tych danych w danym serwisie społecznościowym zgodnie z jego regulaminem.

Proszę pamiętać, że administratorem Państwa danych osobowych jest także operator danego portalu społecznościowego, z którego Państwo korzystają i za którego pośrednictwem odwiedzają Państwo profil Administratora. Administrator ma ograniczony wpływ na sposób przetwarzania Państwa danych osobowych przez danego operatora portalu społecznościowego. Proszę zapoznać się dodatkowo z  regulaminem i polityką prywatności portalu społecznościowego.

Informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez operatorów znajdują się tutaj:

Facebook oraz Instagram: https://www.facebook.com/privacy/policy

VI.   ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

Państwa dane osobowe mogą być ujawniane przez Administratora innym podmiotom jeśli jest to konieczne do realizacji celów przetwarzania, tj.:

a)     podwykonawcom, kontrahentom, podmiotom świadczącym usługi księgowe, hostingowe, informatyczne, doradcze (są to zazwyczaj podmioty przetwarzające, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych);

b)     kurierom, operatorom pocztowym,

c)     podmiotom upoważnionym do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa;

d)     w przypadku publikowania przez Państwa treści na profilu Administratora w mediach społecznościowych, Państwa dane osobowe są też widoczne dla osób odwiedzających profile w mediach społecznościowych, oraz dla operatorów tych portali społecznościowych.

VII.  ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI

Administrator nie podejmuje wobec Państwa decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

VIII. TRANSFER DANYCH POZA EOG

W związku z prowadzeniem przez Administratora profili na portalach społecznościowych, Państwa dane osobowe są przetwarzane za pośrednictwem określonego portalu społecznościowego, którego serwery mogą znajdować się w USA lub innym państwie poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). W przypadku przesyłania danych osobowych poza EOG operatorzy portali społecznościowych są zobowiązani do stosowania odpowiednich zabezpieczeń, w szczególności Standardowych Klauzul Umownych UE. W takich przypadkach mogą Państwo zażądać kopii tych odpowiednich zabezpieczeń. 

 

Dokładniejsze informacje znajdą Państwo w politykach prywatności poszczególnych portali społecznościowych:

Facebook oraz Instagram: https://www.facebook.com/privacy/policy

IX.   PLIKI COOKIE

Cookie to niewielkie pliki tekstowe zawierające informacje o aktywności użytkownika na Stronie internetowej lub w Aplikacji i przechowujące je na urządzeniu, z którego użytkownik uzyskuje dostęp do Strony internetowej lub Aplikacji.

 

Zgodnie z obowiązującym prawem, możliwe jest przechowywanie plików cookie na Państwa urządzeniu, jeżeli jest to niezbędne do funkcjonowania Strony internetowej lub Aplikacji (te pliki cookie są opisane poniżej jako niezbędne). Do korzystania z wszelkich innych rodzajów plików cookie (w szczególności analitycznych lub reklamowych) Administrator potrzebuje Państwa zgody.

 

Ściśle niezbędne pliki cookie NIE wymagają zgodnie z prawem uprzedniej zgody użytkownika. Są one automatycznie instalowane na Państwa urządzeniu, gdy wchodzą Państwo na Stronę internetową lub do Aplikacji lub dokonują określonych wyborów. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Strony internetowej lub Aplikacji, w tym do wykonywania pewnych zadań. Te pliki cookie nie są usuwane po zakończeniu przeglądania witryny, ale mają ograniczony okres ważności. 

 

Aktualnie, zarówno na Stronie internetowej, jak i w Aplikacji, Administrator korzysta jedynie ze ściśle niezbędnych plików cookie lub podobnych technologii.

X.  ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI 

Polityka prywatności może zostać zaktualizowana w przypadku zmiany przepisów prawnych, które mają wpływ na przetwarzanie Państwa danych osobowych lub stosowanie plików cookie, jak również jeśli zmianie ulegną procesy przetwarzania przez Administratora danych osobowych i rodzaje wykorzystywanych plików cookie. 

bottom of page